آرتميس عزيزمآرتميس عزيزم، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 12 روز سن داره

@@ عشق و زندگي = آرتميس @@

آرتميس يعني.......

1392/2/8 17:34
نویسنده : بابا کامبیز
13,771 بازدید
اشتراک گذاری

آرتميس :

در مورد ریشهٔ نام این بانو دو نظر وجود دارد. ممکن است نام این بانو از الههٔ یونانی یعنی آرتميس که در اسطوره‌های یونانی، خدابانوی شکار و ماه و حاصلخیزی بوده، به عاریت گرفته شده‌باشد و از طرفی دیگر ممکن است ریشهٔ نام این بانو از واژه‌های ایرانی آرتا، آرت، آرته (از اوستایی یا پارسی کهن) که می‌تواند به بزرگ، خوب، پاک واژه‌شناسی شود، گرفته شده‌باشد. بنابر این واژه‌شناسی «آرتمیس» می‌تواند (بانوی پاک، بزرگ ) باشد.

آرتميس نخستين بانوي دريانورد و فرمانده نيروي دريايي هخامنشيان 

آرتميس يا آرتميز در چم(معني) راست گفتار بزرگ فرمانده بزرگ نيروي دريايي خشايارشا در جنگ يونانيان بود که با خردمندي و کارآمدي بي همتاي وي نيروي دريايي و رزمناوهاي تريوم و صدها ناو نبرد ناو ناوچه را رهبري کرد و با فرماندهي درست بايسته خويش ‌سپاه يونان را در هم شکست. اين زن فرمانده از رايزنان جنگي خشايارشا نيز بود...

ارتميس چهره اي شگفت انگيز در تاريخ ايران باستان است و شايد گزافه نگفته باشيم در تاريخ سر تا سر جهان ميباشد ..او نخستين بانويي است که در سمت فرماندهي نيرومند ترين نيروي دريايي جهان و عضو شوراي عالي دفاعي و وزارت جنگ و وزارت دفاع هخامنشيان و همچنين فرماندهي سپاه غربي ايران مستقر در کاريه انجام وظيفه ميكرد.

 

 

 .آرتميسالهه ارتميس

 

 ارتميسآرتميس

 

niniweblog.com

 

اين هم از تاريخچه اسم شما عسسسسلم

 

سفيد برفي خاله خيلي خواستني هستي يه لحظه هم نميتونم ازكنارت جم بخورم همش به خودم ميگم قبل از اينكه تو بياي بيشمون من چكار ميكردمماچماچماچبغلبغل

 


سفيد برفي

 

اينم عكس آرتميس ما 

 

niniweblog.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان محمدرضا
27 فروردین 92 17:10
سلام عزیزم این بار درست زدی کارت درسته یادت باشه اگه تیک ثبت نظر بصورت خصوصی رو بزنی نظرت مخفی میاد ولی آدرس رو اشتباه میزنی من هر بار باید آدرس رو خودم درستش کنم ولی اشکالی نداره یه دونه خاله الهامی دیگه.ههههههه جواب جشنواره هم بعد از 15 اردیبهشت میاد راستی میشه به دوستات هم بگی رای بدن مرسییییییییییییییییی بوسسسسسسسس
مامان محمدرضا
31 فروردین 92 17:55
وای اخمتم خواستنیهههههههههه ناز گل خانممم. چه خاله فعال و خوبی داری خوش به حالت که برات حوصله میکنه و این وبلاگ رو درست کرده.مرسی که که به وبلاگ ما هم سرزدید من با افتخار لینکتون کردم.راستی خاله الهام چرا آدرس وبتون تو کامنتها درست نمیاد و من باید از اون بالا درستش کنم بیا خودت امتحان کن ایرادش چیه؟ اینجوری دوستات کمتر می تونن بهت سربزنن هااااا.خوشولومون رو ببوسس
لعیا جون مامان
10 اردیبهشت 92 2:12
سلام عزیزم ممنون که به ما سر زدید خدا این فرشته ناز حفظ کنه
الهام مامان علیرضا
4 خرداد 92 17:33
سلام به بانوی پاک
پس این اسم یه جورایی بین المللیه
خوش نام باشی عزیزم

نمی دونستم، ممنون اطلاعاتم زیاد شد



خواهش ميكنم عزيزم مرسـي از شما كه اينقدر نكته سنجي
علی
26 فروردین 98 11:46
سلام من دو دختر دارم که نام های اونها آرتمیس و آمیتریس است .  و بنظرم جزو بهترین نامها هستند . 
آرتمیس
14 فروردین 99 16:39
یعنی اسم من این معنی رو میده ممنون