آرتميس عزيزمآرتميس عزيزم، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 24 روز سن داره

@@ عشق و زندگي = آرتميس @@

ارتمیس کوچک وآرتمیس بزرگ

1392/3/10 7:47
نویسنده : بابا کامبیز
307 بازدید
اشتراک گذاری

آرتمیس کوچولوی بابا

ا

اینم بیوگرافی  آرتمیس  بزرگ

آرتمیـس یا آرتمیـز در لغت به معنی راست گفتار بزرگ است. او نخستین و تنها بانوی دریاسالار جهان است. تاریخ نویسان یونان او را در زیبایی و برجستگی و متانت سرآمد همه زنان آن روزگار نامیده اند.

آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است كه درحدود 2480 سال پیش فرمان دریاسالاری خود را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت کرد. در سال ۴۸۴ پیش از میلاد فرمان بسیج دریایی برای شرکت در جنگ با یونانیان توسط خشایارشا هخامنشی صادر شد. آرتمیس فرماندار سرزمین کاربه با پنج فروند کشتی جنگی که خود فرماندهی آنها را در دست داشت به نیروی دریایی ایران پیوست. در این نبرد ایران موفق به تصرف آتن شد. در این نبرد نیروی زمینی ایران از ۸۰۰ هزار پیاده و ۸۰ هزار سواره تشکیل شده بود. نیروی دریایی ایران دارای ۱۲۰۰ کشتی جنگی و ۳۰۰ کشتی ترابری بود.

همچنین آرتمیس در سال 480 پیش از میلاد در جنگ سالامین Salamine كه بین نیروی دریایی ایران و یونان درگرفت شركت داشت و دلاوری های بسیاری از خود نشان داد و با ستایش دوست و آشنا روبرو شد. او در یكی از دشوارترین شرایط در جنگ سالامین، با دلیری و بیباكی كم مانند توانست بخشی از نیروی دریایی ایران را از خطر نابودی نجات دهد و به همین دلیل به افتخار دریافت فرمان دریاسالاری از سوی خشایارشاه رسید. او به خشایارشاه پیشنهاد ازدواج نیز داد که بدلایلی این پیوند صورت نگرفت. در سالهای دهه شصت میلادی (دهه چهل خورشیدی) نیروی دریایی ایران، برای نخستین بار ناو شكن بزرگی را به نام یك زن نام گذاری كرد و او "آرتمیس" بود. ناو شكن آرتمیس در دوران خدمت "دریاسالار فرج الله رسایی" به آب انداخته شد و سالها بر روی آبهای خلیج همیشه فارس پاسدار سواحل ایران بود.

 

به امید روز های بزرگ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان سونیا
9 خرداد 92 14:43
به به عجب بانویی بوده این ارتمیس بزرگ انشاالله آرتمیس کوچک هم موفق و موید باشه و بانویی تک و نمونه







مرسی لطف دارین اره دختره کوچولوی ما خیلی بزرگ بوده ما
سعیده مامان آرتین (شازده کوچولو)
11 خرداد 92 8:58
باشد که مانند آرتمیس بزرگ دریاسالاری بزرگ شوی و مانند اسمت راست گفتار


مرسي خاله جون با دعاي شما حتما
مائده(ني ني بوس)
11 خرداد 92 13:47
اسمتم مثل خودت عشق خاله هست.لينكت كردم عزيزم


مرسي خاله جووون منم لينكيدمتون
مامان محمدرهام جون
11 خرداد 92 14:43
نامدار باشی وقهرمان وبرای خانواده ومملکت افتخار بیافرینی ودومین آرتمیس مشهور جهان شوی


مرسي خاله جونم همگي در تلاش هستند
الهام مامان علیرضا
11 خرداد 92 22:08
آفرین به آرتمیس موتورسوار بزرگ



مرسي خاله دختري بنام تندر يادتونه حــــــــالا
دختري به نام آرتميس
مامان عبدالرحمن واویس
13 خرداد 92 21:15
عزیزم اسمتم مثل خودت قشنگه انشاالله عمرهزارساله داشته باشی راستی دست کمی از\سرام نداری بااین موتورسواری کردنات هاااااااااااا
علی
1 شهریور 92 12:49
سلام عکس اماده است
آرتمیس جونیور
14 شهریور 01 22:18
اولا که اون جنگ اسمش سالامیس هست نه سالامین دوم که آرتمیس در سن ۱۲سالگی و درحال جان دادن در کوچه پس کوچه های آتن توسط یک بازرگان ایرانی نجات داده میشود و با او به ایران میآید و بخاطر آشنایی بازرگان با داریوش شاه بزرگ به او معرفی و در نهایت در دربار داریوش فنون نظامی و بزرگی را از داریوش میآموزد و در نبرد داریوش با یونانیان شرکت میکند همان نبردی که در ساحل ماراتن باعث شکست ارتش داریوش شاه شد و داریوش بخاطرش دستور داد به دریا صد ضربه تازیانه بزنند زیرا داریوش شاه از طوفان ناگهانی و شدید دریا شکست خورد نه از یونان به هر حال یونانیان این شکست را به پای خود نوشتند و در نهتایت داریوش شاه به فرزندش وصیت نمود که آتن و یونان را به زانو در آورد و در این راه آرتمیس را توصیه نمود که مشاورش کند و بانظر آرتمیس و مشورتهای نظامی او ارتش را حرکت دهد زیرا که داریوش شاه خود اولین نظامی بود که با فرماندهی ناوگان دریایی خودش توسط آرتمیس اولین بار تاکتیک جنگ آبی ،خاکی را در دنیا پایه ریزی نمود،و در آخر ارتش خشایارشاه ۸۰۰ هزارنفر نبود نمیدونم این ارقام رو هرودوت تاریخ نگار یونان برای توجیح شکست یونان و آتن از کجاش درآورده که شما هم کورکورانه حرفهای بی اساس اونو اینجا بیان میکنید ارتش داریوش ۳۰۰هزار نفر بود که ۱۵۰ هزار نفر آن با ۶ هزار فروند کشتی موسوم به بریوم و تریوم توسط فرمانده آرتمیس رهبری میگردید که از این تعداد نیز 3۰۰۰فروند کشتی تدارکاتی بودند که همزمان با ارتش پیاده خشایار شاه راه میپیمودند،لطفا در بیان حماسه های تاریخی ایران باستان کمی تحقیق کنید و هر یاوه ایی را که هرودوت بیان داشته اینجا طوطی وار سخن پراکنی نکنید برگرفته از کتاب ۱۰هزار سال جنگهای ایران از مادها تا جنگ۸ساله ایران و عراق و همچنین کتاب پدر راه های ایران